dissabte, 11 de setembre del 2021

ESDEVENIMENTS: Diada de Catalunya 2021 (#elreductecatalà)


Igual que els pobles que es queden sense habitants es moren, una llengua que no s'utilitza també s'acaba morint.

Si em paguessin cada vegada que m'han dit que publiqui en castellà perquè tindré més èxit, potser ja seria rica. Però no vull. Perquè la meva llengua és el català. Penso, treballo i em relaciono amb català. Si parlo un altre idioma, primer l'he de traduir del català. És la llengua amb la que em sento còmoda. La meva llengua. I em sabria molt greu que un dia arribés a desaparèixer perquè seria com perdre una part de la meva identitat, la identitat de molts catalans.

Més o menys d'aquesta idea va néixer #elreductecatalà , un grup al que pertanyo dins la comunitat literària d'Instagram. Som un grup de persones de molts indrets dels Països Catalans que fem ressenyes en català i, en general, parlem de llibres, literatura o escrivim en aquesta llengua. El nostre objectiu és fomentar i recolzar l'ús del català a les xarxes socials dins de l'àmbit dels llibres, que són la nostra passió. Cadascú de nosaltres té el seu propi compte literari en català i #elreductecatalà ens uneix. La nostra intenció és donar visibilitat al català, per això, som els primers en donar exemple. Parlem de llibres, autors i de literatura en català a les xarxes socials. Fins i tot, tenim alguns escriptors dins del grup. Som un grup que tot just està aprenent a funcionar però en constant creixement. I estic molt contenta de formar-ne part, encara que no sempre tinc temps per estar-hi "connectada".

#elreductecatalà és un grup que m'omple molt i em fa sentir orgullosa perquè veig que hi ha més persones amb el mateix sentiment que jo, que estimen el català i el promouen.

Crec que parlo en nom de tots els membres del grup quan dic que a #elreductecatalà , si podem posar un granet de sorra perquè el català segueixi ben viu, ho farem.

Avui, 11 de setembre, Diada de Catalunya, m'ha semblat un dia adient per parlar-vos de #elreductecatalà

QUE TINGUEU UNA BONA DIADA DE CATALUNYA!! (Si pot ser, acompanyada de llibres)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Tots els comentaris són benvinguts. Podeu opinar i dir la vostra però, si us plau, sempre amb respecte i sense ofendre a ningú.

Els comentaris que es considerin ofensius seran eliminats.